5 tips om te blijven bewegen tijdens deze moeilijke periode.

Ik heb 5 tips voor jou om gezond te blijven nu bijna alles gesloten is. Sommige van jullie hebben misschien drukker gekregen en zitten veel thuis achter de computer. Hierdoor is het lastiger om tijd te vinden om te blijven bewegen. Ik hoop dat deze tips jullie kunnen helpen.

  1. Wandelen. Ga naar buiten en geniet ‘van de nu steeds meer schone lucht’ en beweeg. Vind je het lastiger om tijd vrij te maken om te wandelen in verband met je werk? Zet dan bijvoorbeeld om het uur een wekkertje en loop een klein stukje om je huis of loop een paar keer de trap op en neer. Wat ook kan helpen is om een stappen doel in te stellen op je telefoon.
  2. Geen vastzittende schouders. Veel mensen zullen dit wel herkennen. Je zit de hele dag achter de computer en in de avond doet je nek pijn en zit alles helemaal vast. Gelukkig ben ik nu je redding en heb ik een goede tip voor jou. Er zijn heel veel oefeningen en rek mogelijkheden om je schouders en nek los te maken. Dit kan zelfs vanuit je bureau stoel. Zet een aantal wekkers gedurende je werkdag en zet bij elke wekker een andere oefeningen.
  3. Mini workout tussen je werk door. Ja ik heb nog een tip voor de mensen die nu de hele dag achter de computer thuis moeten zitten. En ja dit is weer met een wekker, maar jeetje wat werkt die wekker goed zeg! Om ervoor te zorgen dat je toch je beweging op een dag hebt kun je een aantal oefeningen op een rij zetten en zet om het uur een wekker. De oefening hoeft maar 1 minuut te duren en elk uur heb je een andere mini workout. Slim he?!
  4. Have fun! Mijn laatste tip is voor ouders of als je toevallig een huisgenoot of broer of zus hebt. Je kunt namelijk ook op een super leuke manier bewegen zonder dat je het door hebt. Ga bijvoorbeeld elke dag even voetballen met je kind of frisbeen met je huisgenoot. Je hebt super veel dingen die je kunt doen om en gelijk jezelf te vermaken en te bewegen. Niet te moeilijk denken.
  5. Homeworkout. Zoek een leuke beweegvideo op en plan dit in je agenda in. Er zijn nu super veel homeworkout video’s, waardoor dit een super goedkope manier is om te blijven sporten. Daarnaast kan je het uitvoeren op het moment dat het jou uitkomt.


Ook een blog schrijven op de HIP Community?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *